ANALISIS KORELASI KETERAMPILAN MEMBACA DAN MENULIS ANAK USIA SD

  • Usmaul Khasanah Jumadi submit jurnal

Abstract

The point of this examination is to decide the connection investigation of perusing and composing abilities in primary young kids. This connection is shown by the findings of data analysis in a number of books and newspapers. Based on the analysis's findings, the research shows that elementary school students' reading skills are significantly and positively related to their ability to write narratives. It tends to be reasoned that perusing and composing abilities are firmly related; The more you read and the more you read, the more your composing will turn into. Children are assumed to have good reading skills based on this investigation's test results because reading greatly influences writing skills.

References

Agustin Rinawwati, L. B. (2020). ANALILIS HUBUNGAN KETERAMPILAN MEMBACA DENGAN KETERAMPILAN MENULIS SISWA SEKOLAH DASAR. Jurnal Edukasi , 85-96.
Ali, M. (2021). Peningkatan Kemampuan Membaca Dan Menulis Permulaan Dengan Media Gambar Untuk Kelas 2 Pada Sdn 93 Palembang. PERNIK, 43-51.
Hendrisman, H. (2019). HUBUNGAN KETERAMPILAN MEMBACA CERPEN DENGAN KETERAMPILAN MEMBACA PUISI SISWA KELAS X SMAN 1 KECAMATAN AKABILURU
Agustin Rinawwati, L. B. (2020). ANALILIS HUBUNGAN KETERAMPILAN MEMBACA DENGAN KETERAMPILAN MENULIS SISWA SEKOLAH DASAR. Jurnal Edukasi , 85-96.
Ali, M. (2021). Peningkatan Kemampuan Membaca Dan Menulis Permulaan Dengan Media Gambar Untuk Kelas 2 Pada Sdn 93 Palembang. PERNIK, 43-51.
Hendrisman, H. (2019). HUBUNGAN KETERAMPILAN MEMBACA CERPEN DENGAN KETERAMPILAN MEMBACA PUISI SISWA KELAS X SMAN 1 KECAMATAN AKABILURU KABUPATEN LIMA PULUH KOTA. Ensiklopedia of Journal.
Kinanti, N. A. (2024). Optimalisasi Pembelajaran Baca Tulis melalui Sentra Persiapan pada Anak Usia 4-5 Tahun. Murhum, Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 74-86.
Rahmawati, E. D. (2022). PARENTING PERAN ORANG TUA DALAM MENSTIMULASI MOTORIK UNTUK MENGEMBANGKAN KREATIVITAS ANAK DI PAUD MANTRIWIRYA SURABAYA. JURNAL PADI (Pengabdian Masyarakat Dosen Indonesia), 6-10.
Rukhayah, R. A. (2024). Hubungan Minat Baca Dengan Keterampilan Menulis Siswa SD. Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran SD, 302.
Satrio Wibowo, E. N. (2022). Pengembangan Media Pembelajaran Kartu Cepat Bergambar Untuk melatih Kemampuan Membaca Kelas 1 Sekolah Dasar. Pendas: Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar, 1104-1118.
Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. 6.
Tria Mugi Safitri, T. S. (2021). Hubungan antara Minat Membaca dan Keterampilan Siswa SD. Jurnal Ilmu Pendidikan, 67-85.
Published
2025-04-30